گزارش کارگاه آموزش اوریگامی

وبلاگ ما

گزارش کارگاه آموزش اوریگامی

,
در رویدادها
,

روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در آموزشگاه هنرهای تجسمی ارژنگ یک کارگاه اوریگامی برگزار شد. در ادامه می توانید گزارش این کارگاه آموزش اوریگامی که با همکاری گروه کازیه برگزار شد را مشاهده کنید.

کارگاه آموزش اوریگامی
کارگاه آموزش اوریگامی – آموزشگاه ارژنگ پیش از حضور شرکت کنندگان

مسئولین آموزشگاه ارژنگ پیش از حضور شرکت کنندگان محیط آموزشکاه را برای کارگاه اوریگامی آماده کرده‌ بودند. همچنین کاغذ‌های رنگی برای ساختن کاردستی‌های اریگامی برای هر یک از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تهیه شده بود. از حدود ساعت ۹:۵۰ دقیقه شرکت کنندگان کم کم در آموزشگاه حاضر شدند. بیشتر ما انتظار را دوست نداریم و برای احترام به دیگران یکی از عادات بسیار پسندیده در برنامه‌ها حضور چند دقیقه زودتر از زمان شروع است.

حدود ساعت ۱۰:۱۵ تمام شرکت کنندگان در آموزشگاه حاضر بودند و کارگاه شروع شد. به دلیل این‌که بیشتر شرکت کنندگان در کارگاه آموزش اوریگامی آشنایی زیادی با هنر کاغذ و تا نداشتند٬ اولین کاردستی‌‌ای که به شرکت کنندگان آموزش داده شد یک پاکت نامه ساده اریگامی بود. پس از آن شرکت کنندگان یاد گرفتند که یک جعبه اوریگامی بسازند٬ اگرچه تا زدن جعبه اوریگامی کمی پیچیده‌تر از پاکت نامه بود٬ ولی دوستانی که شرکت کرده بودند به خوبی از پس ساختن جعبه برآمدند٬ بعد از این که هر شکل اوریگامی آموزش داده می‌شد٬ شرکت کننده‌ها یک بار دیگر از همان شکل می‌ساختند تا ترتیب تا زدن کاغذ را به خاطر بسپارند.

کارگاه آموزش اوریگامی
کارگاه آموزش اوریگامی

در همان زمان که دوستان مشغول ساختن اشکال اوریگامی بودند٬ توضیحاتی داده شد راجع به تاریخچه اوریگامی و کاربردی که هنر کاغذ و تا در حوزه‌های مختلف دارد. همچنین راجع به فواید آموزش اوریگامی هم صحبت شد. یکی از فایده‌های اوریگامی افزایش تمرکز و زندگی در لحظه است. ذهن انسان هنگام ساختن اشکال اوریگامی متمرکز بر ساختن شکل مورد نظر می‌شود و توجه به حرکات دست برای تا زدن کاغذ باعث هماهنگی بین چشم و دست می‌شود. بعد از اینکه شرکت کنندگان یاد گرفتند که تیشرت و شلوار و یک پیراهن دخترانه بسازند٬ استراحت کوتاهی داده شد و شرکت کنندگان با چای و نسکافه‌ای که مسئولین آموزشگاه آماده کرده بودند پذیرایی شدند.

بعد از استراحت شرکت کنندگان یاد گرفتند که درنای اوریگامی بسازند. درنای اوریگامی یکی از کاردستی‌های شناخته شده اوریگامی است و بعضی از شرکت کنندگان هم پیش از شرکت در کارگاه با داستان ساداکو و هزار درنای اوریگامی آشنایی داشتند. ساعت ۱۲ شده بود ولی به دلیل اینکه شرکت کنندگان تمایل داشتند تا روش ساخت قلب ساده اوریگامی را نیز یاد بگیرند٬ کارگاه تا حدود ساعت ۱۲:۱۵ ادامه پیدا کرد و بعد از آن به یادگار یک عکس همراه با کاردستی‌های ساخته شده در کارگاه گرفتیم و خداحافظی کردیم.

کارگاه آموزش اوریگامی
پایان کارگاه آموزش اوریگامی

ساختن اشکال اوریگامی یک فعالیت مفرح است که نیاز به امکانات زیادی ندارد و تنها به یک برگ کاغذ می‌توان اشکال متنوعی ساخت و کارگاه اوریگامی هم فضای شادی داشت و شرکت کنندگان تجربه یک کارگاه آموزشی پر انرژی و شادی بخش را داشتند. می‌توانید گزارش دیگری از این کارگاه را اینجا از زبان مسئولین آموزشگاه ارژنگ بخوانید. اگر علاقه‌مند به شرکت در کارگاه‌های آینده هستید٬ به آدرس info@kazieh.com ایمیل بفرستید تا برای کارگاه‌های بعدی با شما تماس بگیریم.

برای دیدن آموزش اشکال اوریگامی در کازیه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

4 دیدگاه

آواتار نویسنده

سیامک

سلام
دریچه جالبی به روم باز کردی و از این بابت مدیون شما هستم
اینو ساختم که قرمززنده نگیرم
http://en.origami-club.com/traditional/goldfish/anime-goldfish/index.html

آواتار نویسنده

عادله

سلام سیامک
این از لطف شماست.
ماهی قرمز کاغذی هم خیلی ایده خوبی بود٬ ممنون
سعی می‌کنم قبل از عید آموزشش رو توی سایت بذارم شاید چند نفر دیگه هم ترجیح بدن ماهی زنده نگیرن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز مشخص شده اند*

X