راهنمای ساخت نشان کتاب قلب اوریگامی

وبلاگ ما

راهنمای ساخت نشان کتاب قلب اوریگامی

,
در آموزش اریگامی، ساده، قلب
,

گاهی هنگام کتاب خواندن مجبور می‌شویم که کتاب را رها کنیم و به کار دیگری بپردازیم و صبر کنیم تا فرصتی پیش بیاید برای ادامهء خواندن کتاب. در چنین موقعیت‌هایی داشتن یک نشان کتاب به ما کمک می‌کند که راحت تر صفحهء مورد نظر خود را پیدا کنیم. در ادامهء این نوشتهء کازیه با هم آموزش یک نشان کتاب اوریگامی به شکل قلب را می‌بینیم.  می‌توانیم این نشان کتاب قلب اوریگامی را همراه با یک کتاب هدیه بدهیم. یک کاربرد دیگر این شکل اوریگامی می تواند این باشد که یک جملهء قشنک روی این نشان کتاب بنویسیم تا با هر بار دیدنش حس خوبی پیدا کنیم.

برای ساختن نشان کتاب اوریگامی بهتر است که از کاغذ دو رو استفاده کنید تا قلب به یک رنگ و ادامهء نشان کتاب به یک رنگ دیگر باشد. برای ساختن نشان کتابی که در عکس می‌بینید من از کاغذهای نقطه نقطه‌ای اوریگامی استفاده کردم. برای تهیهء این کاغذ‌ها می‌توانید اینجا کلیک کنید. آماده‌اید که با هم یک نشان کتاب اوریگامی بسازیم؟

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی

برای ساختن نشان کتاب قلب به یک مستطیل با ابعاد ۲*۱ نیاز داریم٬ که با نصف کردن یک کاغذ مربعی به دست می‌اید.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی

در اولین مرحله از ساخت نشان کتاب قلب اوریگامی کاغذ را از وسط تا می‌زنیم و سپس اضلاع کناری را به خط تای وسط کاغذ می‌رسانیم و تا می‌زنیم٬ در آخر تمام تاها را باز می‌کنیم.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله اول
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله اول

در این مرحله گوشهء بالای کاغذ را طوری تا می‌زنیم که ضلع بالایی بر خط تای کناری منطبق شود٬ سپس از روی خط چین سفید مشخص شده روی شکل کاغذ را به پشت تا می‌زنیم.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله دوم
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله دوم

حالا گوشه‌های بالایی کاغذ را طوری تا می‌زنیم که اضلاع بالایی بر خط تای وسط شکل منطبق شوند.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله سوم
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله سوم

در ادامهء ساخت نشان کتاب قلب اوریگامی٬ مثلث تشکیل شده در قسمت بالای شکل را به پشت تا می زنیم. حالا دو مربع بالای شکل درست شده٬ که یکی از آن‌ها را برمی‌داریم و به سمت بالا می‌کشیم٬ همزمان با این کار ادامهء کاغذ به سمت داخل تا می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید مراحل این کار را مشاهده کنید.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله چهارم
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله چهارم

همین کار را برای سمت دیگر کاغذ هم تکرار می‌کنیم.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله پنجم
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله پنجم

در آخرین مرحله ساخت نشان کتاب اوریگامی٬ نوبت به شکل دادن به قلب می‌رسد. برای ساختن قلب شکل را برمی‌گردانیم و مطابق تصویر زیر گوشه‌های داخلی و بیرونی را به پشت کاغذ تا می‌زنیم.

آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی - مرحله ششم
آموزش نشان کتاب قلب اوریگامی – مرحله ششم

امیدوارم از ساختن این نشان کتاب اوریگامی لذت برده باشید. می‌توانید عکس‌های خود را از این نشان کتاب اوریگامی در اینستاگرام با هشتگ #kaziehorigami با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز مشخص شده اند*

X