یک پروژهء صلح آمیز اوریگامی: سیمرغ شمایید

وبلاگ ما

یک پروژهء صلح آمیز اوریگامی: سیمرغ شمایید

,
در رویدادها
,

طبق افسانه‌های ژاپنی ساختن هزار درنای کاغذی باعث می‌شود که یک آرزو برآورده شود و مردم ژاپن درنای کاغذی را نشانهء خوش یمنی و سعادت می‌دانند. بعد از جنگ جهانی و اتفاقی که برای ساداکو افتاد٬ درنای کاغذی به عنوان نماد صلح در جهان شناخته شد. در ایران هم این پرندهء کاغذی برای مردم ناشناخته نیست و در موزهء صلح تهران درناهای کاغذی به عنوان نماد صلح دیده می‌شوند. موسسهء اوریگامی روشنا در یک اقدام نمادین و با الهام از افسانهء هزار درنای کاغذی و همین‌طور سیمرغ عطار برای دومین بار پروژهء ای به نام سیمرغ شمایید را برگزار کرده که با مشارکت مردم سی هزار درنای کاغذی تهیه شده و این درناهای کاغذی در روز جهانی صلح در برج میلاد به پرواز در می‌آیند.

در ادامهء این نوشته بیشتر راجع به این پروژه بخوانید.

درناهای کاغذی - سیمرغ شمایید
درناهای کاغذی – سیمرغ شمایید

برای ساختن این سی‌هزار درنای کاغذی٬ از اواسط تابستان امسال کاغذهای اوریگامی مخصوص این پروژه را بین افراد داوطلب از صنف‌های مختلف پخش کردند و درناها با همکاری افراد صلح دوست ساخته شدند. درناهای اوریگامی‌ ساخته شده  از ۲۶شهریور تا ۳۰ شهریور در زیرگذر برج میلاد تهران٬ رواق هنری میلاد از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به نمایش گذاشته می‌شوند. مراسم افتتاحیهء سیمرغ شمایید در روز جهانی صلح (پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴) ساعت ۱۷ در رواق غربی برج میلاد با حضور نمایندهء سازمان ملل متحد و هنرمندان برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنم که در این برنامه شرکت کنید.

تعدادی از دوستان هم لطف کردند و به کازیه کمک کردند تا در ساختن تعدادی از این درناهای کاغذی مشارکت داشته باشد. یکی از رویدادهایی که برای ساخت درناها برگزار شد در پارک لاله بود. عکس‌های رویداد و درناهای ساخته شده را می‌توانید در تصویر زیر ببینید. درناهای ساخته شده به موسسهء روشنا تحویل داده شدند تا برای نمایش در برج میلاد آماده شوند.

ساخت درنای اوریگامی برای پروزهء سیمرغ شمایید
ساخت درنای اوریگامی برای پروزهء سیمرغ شمایید

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز مشخص شده اند*

X